Звичайно багато що може змінитися з виходом на ринок нових моделей Audi A1, VW Polo та Skoda Fabia, але на сьогодні Seat Ibiza залишається на одинці проти досить потужних конкурентів в обличчі Ford Fiesta та Opel Corsa. Якщо з Corsa ми вже зустрічалися, та мали змогу оцінити її сильні та слабкі сторони, то Fiesta лише готується до старту продажів. Повертаючись до нашого героя, хотілося одразу відмітити його зовнішній вигляд та пропорції кузова, які стали схожими зі старшим братом – хетчбеком С-класу на ім’я Leon. Завдяки новій платформі новачок трохи підріс по всім напрямкам крім висоти, що призвело до збільшення простору у салоні та позитивно відобразилось на поведінці автомобіля на дорозі. До того ж виробник вирішив залишити у серії лише п’ятидверний варіант кузова, адже попит на інші типи кузова залишався занадто низьким.
На задньому ряді сидінь місця виявилось достатньо для трьох пасажирів середньої статури, тому новачок підійде не тільки для щоденного міського трафіку, але і для більш довготривалих подорожей.
Несподіванкою для нас став величезний багажний відсік, якій за офіційною інформацією містить 355 літрів корисного об’єму, доречи це показник автомобіля класом вище.
Завод з виробництва нової Ibiza розташований в іспанському місті Марторель. Саме тут випускають Audi Q3 та планують збирати наступне покоління Audi A1. Тестова машина відрізнялась високою якістю, панелі кузова з’єднанні з неймовірною точністю та з мінімальними зазорами. Силует кузова пронизаний стрімкими та різкими гранями, які вдало поєднані з фірмовою світлодіодною оптикою. Доросла зовнішність Seat Ibiza 2017 модельного року виділяє цю модель в загальному потоці автомобілів та як ніколи раніше тішить самолюбство власника.
В середині Ibiza не менш спокуслива та приваблива. Інтер’єр в залежності від конфігурації може виглядати спортивно або консервативно, тому Вам доведеться вибирати між S, SE, SE Technology, FR або Xcellence. В базовій модифікації під назвою S по центру торпедо встановлено сенсорний 5-дюймовий монітор, який виконує інформаційну роль і не більше. В топових виконаннях розмір екрану збільшується до 8-ми дюймів, також поліпшується якість зображення. В якості опцій іспанці готові запропонувати адаптивний круїз-контроль, навігаційну систему та функцію бездротової зарядки смартфона. Рекомендуємо доплатити ще 300 євро за акустичну систему Beats та 150 євро за встановлення програмного забезпечення Apple CarPlay та Android Auto. Деяких вибагливих водіїв може розчарувати твердий пластик передньої панелі, але це не так критично, адже виглядає він досить пристойно.
Під час тестової поїздки важко стримати емоції які дарує цей маленький та водночас зрілий автомобіль. Під капотом тестового хетчбеку знаходився 1-літровий трициліндровий силовий агрегат на 115 к.с. Цього виявилось достатньо для прискорення з 0 до 100 км/год лише за 9,3 секунди. Ibiza оснащена літровим мотором вживає близько 5 літрів бензину на 100 км пробігу. Максимальна швидкість автомобіля складає 180 км/год, тому всім бажаючим їздити швидше ми рекомендуємо придивитися до модифікації з шильдиком FR. Також не слід купувати Ibiza з автоматичною коробкою перемикання передач, адже можна не тільки заощадити, але й насолодитися чіткими перемиканнями швидкостей 6-ступеневої механіки.
Після трициліндрового мотора черга настала випробувати новий 1,5-літровий двигун на 150 к.с. Саме цей агрегат призначений для спортивної модифікації FR. На тестовому хетчбеку крім іншого бамперу встановлені 17-дюймові легко сплавні диски та коротші пружини. В результаті автомобіль відчувається жорсткішим та менш піддається кренам. Нажаль під час тестів нам так і не вдалося випробувати 1,6-літровий дизельний двигун та базовий 1-літровий атмосферник на 75 к.с., а саме вони будуть користуватися найбільшим попитом на європейському ринку.
Порівняльна таблиця (максимальна кількість балів, якщо оцінка - 10)
Параметри |
Seat Ibiza |
Ford Fiesta |
Opel Corsa |
Зовнішній вигляд |
10 |
10 |
10 |
Базова комплектація |
8 |
9 |
8 |
Опції (пакет) |
9 |
9 |
9 |
Якість обробки салону |
9 |
9 |
9 |
Прохідність |
- |
- |
- |
Шумоізоляція |
9 |
9 |
8 |
Розгін |
9 |
9 |
8 |
Гальмування |
10 |
10 |
10 |
Престижність володіння |
8 |
8 |
8 |
Втрата в ціні |
7 |
8 |
7 |
Вартість |
6 |
7 |
6 |
Безпека |
9 |
9 |
9 |
Витрати пального |
10 |
9 |
9 |
Витрати на обслуговування |
9 |
9 |
9 |
Керованість |
10 |
9 |
8 |
Дизайн |
9 |
9 |
9 |
Індивідуальність |
7 |
7 |
6 |
Вартість додаткового обладнання |
8 |
9 |
9 |
Дилерська мережа |
7 |
8 |
7 |
Надійність |
9 |
9 |
9 |
Всього: |
163 |
166 |
158 |
Місце: |
2 |
1 |
3 |
Підрахунок балів призвів до неочікуваного результату, Seat Ibiza посів лише друге місце, поступившись німецькому хетчбеку Ford Fiesta трьома балами. Головними мінусами новачка можна вважати високу ціну самого автомобіля, значну втрату вартості на вторинному ринку та скромну базову комплектацію. На європейському ринку прайс на новий Seat Ibiza стартує з позначки у 16 тисяч євро, що на 10% дорожче ніж Ford Fiesta або Opel Corsa…